wethouder Sterk proeft eerste oogst buurtmoestuin

1 oktober 2017

wethouder Sterk proeft eerste oogst buurtmoestuin

Foto: onbekend / www.weertdegekste.nl

Begin dit jaar werd op initiatief van buurtbewoners en PUNT Welzijn de eerste Weerter buurtmoestuin in de wijk Keent aangelegd. Naast het Pius X-hof werd door Wonen Limburg een stukje land vrijgemaakt en door schoolkinderen beplant met groenten. Vrijdag was het tijd om van de oogst te smullen!

In de voorbije zomermaanden hebben kinderen van de brede school Markeent volop getuinierd samen met vrijwilligers. Afgelopen week was het tijd om te oogsten en daarom werd er vrijdag in de school een oogstfeest georganiseerd. Wethouder Sterk mocht ook proeven van de zelfgemaakte hapjes met ingrediënten uit de moestuin.

Paul Sterk; ‘Er was van alles wat: soepen, kruidenboter, salades, jam, boerenkool, loempiaatjes, gebakjes, appelmoes, een rijstgerecht, te veel om op te noemen. Allemaal zelfgemaakt. Buiten stond een echte hout gestookte oven klaar, voor de zelfgemaakte pizza’s. En samen met de kinderen mocht ik proeven van al dit lekkers. Met dank aan al die enthousiaste mensen die bij dit leuke en leerzame project betrokken zijn!’

Kortom, een geweldig initiatief dat mensen bij elkaar brengt en navolging verdient op nog veel meer plekken in Weert.

Foto: Paul Sterk / SP Weert