Meer fietsenrekken en waarschijnlijk groter bushokje in Stramproy

15 oktober 2017

Meer fietsenrekken en waarschijnlijk groter bushokje in Stramproy

Foto: Nico van den Bent

Naar aanleiding van vragen van de SP komen er meer fietsenrekken bij de bushalte aan de Julianastraat in Stramproy. Ook wordt er nog overleg gevoerd met de eigenaar van het bushokje of het mogelijk is een groter hokje te plaatsen. De SP stelde deze zaken vorige maand in de commissievergadering Ruimte aan de orde.

Er wordt veel gebruik gemaakt van de bushalte in Stramproy, met name door schoolgaande jeugd. Op dit moment zijn er vijftig fietsenrekken aanwezig bij de bushalte maar deze zijn doordeweeks zo goed als altijd helemaal bezet. Dat ziet er erg rommelig uit. De gemeente gaat nu vijftig stallingen bijplaatsen.

Ook is de gemeente voornemens om een groter bushokje te plaatsen zodat meer mensen droog op de bus kunnen wachten als het regent. ‘De abri’s (bushokjes) zijn eigendom van Exterion Media. Momenteel zijn wij met Exterion in overleg over de plaatsing van een grotere abri waarbij wij de aanvullende voorwaarden en financiële gevolgen inzichtelijk willen hebben. Voorts onderzoeken wij of de vervanging van de abri niet teveel ten koste van het groen zal gaan. Als de aanvullende voorwaarden, financiële gevolgen en opoffering van het groen naar onze mening proportioneel zijn, zullen wij overgaan tot vervanging van de huidige abri door een groter bushokje,’ aldus de gemeente.

Foto: Nico van den Bent / SP Weert
De SP is blij met de antwoorden van de gemeente. Commissielid Nico van den Bent ‘twintig jaar na de fusie tussen de gemeenten Weert en Stramproy hang Stramproy er soms nog steeds een beetje bij, hoorde ik een raadslid laatst een keer zeggen. Dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn. Want als er in de stad fietsenstallingen bijkomen op plekken waar dat nodig is dan moet dat in Stramproy ook gebeuren’.

Het is nog niet bekend wanneer de nieuwe rekken geplaatst worden en wanneer er uitsluitsel over wel of geen groter bushokje komt.

Beste mensen

Bij de gemeente kun je digitaal klachten aanmelden,enkel als je klachten indient is er geen hond die erop reageert hoewel dit wél weergegeven word.

Mijn klacht betrof de openbare verlichting langs de oprit vanaf de graafschaphorne laan naar ringbaan-oost langs de noordervijver,daar staan 10 lantaarnpalen waar er 5 van stuk zijn.Ik heb dit 2x doorgegeven,helaas ontbreekt het waarschijnlijk aan motivatie om er iets mee te doen!!

Vorig jaar had ik een klacht over rattenoverlast,na 3 weken kwam er uiteindelijk iemand vertellen,dat ik een particulier bedrijf a raison van 150 euro moest inschakelen om van de overlast verlost te worden,terwijl huurders wél gratis geholpen worden.
Ik ga wel naar België om rattenvergif te halen das stukken goedkoper!
Maar uiteindelijk is daar het probleem niet opgelost,want de gemeente dient meer toezicht te houden,of te controleren op rattenoverlast omdat deze dieren als de winter nadert de huizen opzoeken bij de Noordervijver,dat er daar veel ratten zitten komt door het grote voedsel aanbod m,n van onze medelanders die na de ramadan vuilniszakken vol met brood en etensresten dumpen op de oevers,het zou daarom beter zijn om bordjes te plaatsen met een eendenvoer verbod,of deze gemeenschap te attenderen d.m.v een schrijven,dit achterwege te laten.

Groet Frans