Bewaakte fietsenstallingen in Weert worden gratis

12 november 2009

Bewaakte fietsenstallingen in Weert worden gratis

Overvolle fietsenstalling op de Nieuwe MarktDe twee gemeentelijke bewaakte fietsenstallingen worden gratis. Dat besloot de gemeenteraad in grote meerderheid vanavond. Een lang gekoesterde wens van de SP gaat daarmee in vervulling.

Weert kent twee gemeentelijke bewaakte fietsenstallingen. In de Hegstraat (achter de Mc Donalds) en aan het St. Raphaelspad (achter de Hema).

In mei vorig jaar bleek er plotseling een meerderheid in de gemeenteraad te zijn voor dit SP-idee toen de VVD haar steun ervoor uitsprak, en de PvdA daarop aangaf de wens ook te hebben. De SP diende daarop een voorstel voor gratis stallingen in tijdens de raadsvergadering over de gemeentelijke begroting. Bij het voorstel sloten de VVD, de PvdA, D66 en Weert Lokaal zich aan. Uiteindelijk stemden zelfs alle partijen in de gemeenteraad vóór het voorstel.

VVD neemt SP idee gratis bewaakte fietsenstallingen over
In 2005 bracht de SP het idee naar voren. In 2006 was het zelfs een van de speerpunten bij de coalitieonderhandelingen. In 2007 bracht ROOD een rapport uit met daarin onder andere het plan.