Dorpsdossier Altweerterheide

11 januari 2014

SP: verdwijnen buslijn naar Altweerterheide is onaanvaardbaar

Het openbaar vervoer in Weert wordt vrijwel zeker versoberd. Altweerterheide verliest waarschijnlijk zelfs haar vaste buslijn naar Weert. Dat is op te maken uit de nieuwe, magere eisen die de provincie Limburg stelt aan het busvervoer vanaf 2016. De SP heeft de gemeente opgeroepen tot actie.

16 augustus 2011

SP-voorjaarsbrief 2011: speciaal voor Altweerterheide

SP-raadslid Jan Tak heeft dit voorjaar voor de bewoners van elk dorp en elke wijk in de gemeente Weert een brief gemaakt. Daarvoor is een selectie gemaakt uit de activiteiten van de SP in die wijk. Ook is een overzicht opgenomen van enkele stemmingen in de gemeenteraad. SP-voorzitter Jeroen Goubet: "De bedoeling is om mensen eenvoudig te informeren over het stemgedrag van hun favoriete partij. Rond de verkiezingen worden mensen doodgegooid met deze informatie, wij willen de mensen ook als er geen verkiezingen zijn betrekken bij de politiek."

31 januari 2010

Succesvolle actie SP en bewoners: Groot onderhoud Heidehof, geen sloop!

Stop de SloopDeze week heeft verhuurder Wonen Weert een eind gemaakt aan de al lang durende spanning voor de bewoners van de seniorenwoningen op Heidehof in Altweerterheide. Nadat bewoners en SP al meerdere keren op duidelijkheid hadden aangedrongen, laatst nog in november. De bewoners hebben nu duidelijkheid, en de best mogelijke uitkomst: geen sloop, maar groot onderhoud.

9 november 2009

Huurders Heidehof willen duidelijkheid

De SP maakte vorige week een ronde langs de huurders van de seniorenwoningen aan de Heidehof in Altweerterheide. Er is onvrede over de onduidelijkheid van de verhuurder over de toekomst van de huizen.

15 december 2006

Bewoners Heidehof kunnen eindelijk beklag doen bij Wonen Weert

De bewoners van de Heidehof in Altweerterheide kunnen binnenkort schriftelijk klachten indienen over gebrekkig onderhoud aan hun woningen bij Wonen Weert. Dat werd hun op een bijeenkomst vandaag toegezegd door de verhuurder. De kwestie werd door de SP aanhangig gemaakt na buurtonderzoek in Altweerterheide.

12 oktober 2005

Jan Tak in Altweerterheide

Jan TakNamens de SP heeft commissielid Jan Tak deelgenomen aan het politiek café dat de dorpsraad Altweerterheide op dinsdag 11 oktober organiseerde. Op deze avond werden de resultaten van een onderzoek van de dorpsraad gepresenteerd. De stellingen gingen over de toekomst van het dorp voor wat betreft onder andere voorzieningenniveau, demografische ontwikkelingen, woningbouw en verkeer.