Comité veiligere St Joseflaan ziet doel gerealiseerd; raad gaat akkoord met alle plannen

25 september 2015

Foto: Bas Hessing / Comité STOP St Joseflaan racebaan!

Tijdens de commissievergadering Ruimte afgelopen week kwamen de voorgestelde maatregelen om de Sint Joseflaan en in het bijzonder het gebied rond de school Markeent veiliger te maken aan bod. Er hoefde niet lang over gepraat te worden. Alle partijen in de Weerter gemeenteraad waren het eens met het voorstel en toonden hun waardering voor hoe het allemaal gelopen is.

Zo ook de SP. De partij heeft de actie van bezorgde ouders van leerlingen vanaf het begin af aan volledig ondersteund. De partij hielp zelfs mee met het ophalen van handtekeningen in de buurt.

En met resultaat. Het gebied rond de school wordt aangepakt om het veiliger te maken voor de schoolgaande kinderen.

Via sociale media reageerden de actievoerende ouders meteen verheugd. Ook SP fractievoorzitter Jeroen Goubet, die steeds nauwe contacten met de ouders onderhield is blij; ‘Vanaf het begin af aan hebben de ouders goed nagedacht over de manier waarop ze hun probleem duidelijk wilden maken. Niet met de botte bijl erin of verwijten maken maar samenwerken. Met de politiek, de wijkraad, de school, de gemeente. Ondersteund door duidelijke acties uiteraard. Handtekeningen verzamelen, een protestmars naar het stadhuis… , maar nooit de kont tegen de krib gooien. Dat werkt, het laat zien dat actievoeren werkt. Ik denk dat heel veel mensen die graag iets veranderd zouden zien in hun omgeving hier een voorbeeld aan kunnen nemen. En uiteraard is de SP er altijd om hen ook te helpen. Samen strijden voor een oplossing!’

Het besluit om voor 60.000 euro aanpassingen, bovenop de reeds geplande vervanging van de riolering onder en het wegdek van de St Joseflaan, te doen moet nog goedgekeurd worden tijdens de raadsvergadering van 1 oktober aanstaande. Maar omdat alle partijen al zo positief zijn over de plannen is dit een ‘hamerstuk’ en daarmee eigenlijk bijna een formaliteit. Werkzaamheden kunnen naar verwachting nog dit jaar of anders in 2016 uitgevoerd worden.