Milieucrimineel Moeselpeel opgepakt

13 april 2017

Milieucrimineel Moeselpeel opgepakt

Foto: Foto Weertdegekste / www.weertdegekste.nl

De politie heeft gisteren een man opgepakt die verdacht wordt van betrokkenheid bij diverse milieudelicten. Het gaat daarbij onder andere om de illegale opslag van chemisch afval aan de Moeselpeelweg en de voormalige scheepswerf in Weert.

De gemeente legde eind vorig jaar al een ketting rond de poort aan de Moeselpeelweg. Illegaal opgeslagen chemisch afval lekte daar de bodem in. Ook aan de Scheepsbouwkade en op locaties in Helmond en Maasbracht stalde het ‘bedrijf’ lekkende vaten met chemisch afval. Het afval werd constant versleept om opmerking te voorkomen maar door een samenwerking tussen milieudiensten, overheid en politie in Limburg en Brabant werden de activiteiten gestopt. De SP trok jaren geleden al aan de bel.

Nu is er dus een verdachte aangehouden. Bij de huiszoeking in een woning in Nederweert zijn ook twee vuurwapens en munitie in beslag genomen. De man is vastgezet.

De gemeente heeft inmiddels het terrein aan de Moeselpeelweg opgeruimd. Men zal proberen de kosten te verhalen.