B&W zeggen steun toe aan personeel V&D Weert

6 februari 2015

B&W zeggen steun toe aan personeel V&D Weert

Foto: Weertdegekste.nl / Weertdegekste.nl

Wethouder Frans van Eersel (Economische zaken, VVD) nam vanmiddag 2.000 handtekeningen in ontvangst die het personeel van de V&D in Weert zelf in een paar dagen onder het winkelend publiek had opgehaald. Bij de overhandiging zei de wethouder namens het college toe het personeel te steunen. De V&D vormt één van de pijlers onder het centrum van Weert. Ook de SP die al eerder haar solidariteit met de werknemers liet blijken was erbij.

Foto: Bert Peterse

Ook de SP was aanwezig. Raadslid Bert Peterse: “Het personeel van de winkel verdiend alle steun. Ik ben blij dat er nu meer partijen aanwezig waren om zich solidair te tonen met het personeel in deze moeilijke tijden. De toezegging dat het college om tafel wil met de directie van de V&D om te bekijken wat de stad kan betekenen in deze situatie is een prima toezegging en daarmee steun voor het personeel.”

Foto: Bert Peterse

De SP deelde solidariteitspamfletten uit onder het winkelend publiek om te informeren over de situatie.

Vorige week was de SP ook aanwezig bij het FNV-vakbondskantoor waar V&D medewerkers spraken over het loonoffer dat ven hen gevraagd werd.

SP steekt medewerkers V&D hart onder de riem