College treedt niet af

18 april 2013

College treedt niet af

Het college van B&W heeft besloten om ondanks het opstappen van wethouder Kirkels te blijven zitten. Er is voldoende vertrouwen tussen de wethouders onderling en de besturende partijen in de raad om door te gaan.

VVD-Wethouder Kirkels trad maandag af naar aanleiding van conclusies uit het rapport van de Weerter rekenkamer over de gang van zaken rond het project Poort van Limburg en later bleek ook vanwege onvoldoende vertrouwen vanuit coalitiepartij CDA.

De SP vond vanwege de zwaarte van de fouten het opstappen van Kirkels alleen niet ver genoeg gaan en zegde ook het vertrouwen in de drie andere wethouders op. Ondanks dat een meerderheid van de raad die motie van wantrouwen niet steunde ontstond er een bestuurscrisis in Weert.

Die is nu voorbij. De overige wethouders en de burgemeester nemen tijdelijk de taken van de opgestapte wethouder waar en de VVD is verzocht om met een nieuwe wethouder te komen.

SP fractievoorzitter Jeroen Goubet reageert gelaten op het bericht: ‘We waren afgelopen maandag heel duidelijk. Wij willen niet meer verder met dit college. Maar een meerderheid in de raad wil dat wel en het college zelf ook dus dan blijft het zitten. Zoals altijd zullen we goede plannen blijven steunen, slechte plannen niet en de vinger steeds op de zere plek blijven leggen.’

Wethouder Kirkels stapt op, SP dient motie van wantrouwen tegen rest college in
vernietigen rapport over Poort van Limburg: college moet aftreden