Raad volgt SP bij financiering NOS-uitzending optocht

10 februari 2012

Raad volgt SP bij financiering NOS-uitzending optocht

De Rogstaekersoptocht enkele jaren geledenDe Weerter gemeenteraad (behalve de VVD) stemde voor het SP-voorstel om de kosten van de NOS-uitzending van de Rogstaekersoptocht uit het potje voor economische structuurversterking te halen. Uit navraag van de partij bleek dat in dit potje nog ruimte is om 17.500 euro te financieren en daarom geen noodzaak aan het potje onvoorzien te komen.

Indiener van het voorstel SP-raadslid Bert Peterse: “Het is fantastisch dat de NOS de Rogstaekersoptocht op de nationale televisie wil uitzenden. Dat is een goede promotie van Weert en daarmee versterkt het de economische structuur van Weert. Voor Koninginnedag 2011 stelde de SP ook voor de uitzending en activiteiten uit dit potje te financieren. Toen was er nog geen meerderheid voor. Daarom ben ik erg blij dat deze er nu wel is. Het geeft aan dat de gemeenteraad dergelijke zaken als structuurversterkende maatregelen ziet.”

SP: Betaal uitzending Rogstaekersoptocht uit promotiepotje