Verkiezingen Europa 2009

5 juni 2009

Klein verlies voor SP in Weert

SP stemmers bedankt!Won de SP landelijk gezien in de verkiezingen licht, in Weert was dat gisteravond andersom. In 2004 haalde de SP 8,88% van de stemmen, dit keer was dat een half procent minder namelijk 8,38%. Daarmee ligt Weert wel boven het percentage stemmers dat landelijk voor de SP koos, dat was 7,1%

4 juni 2009

SP behoudt twee zetels in Europarlement

In tegenstelling tot alle andere grote partijen in Nederland heeft de SP geen zetels verloren in het Europese Parlement. De partij behoudt haar twee zetels. Het percentage stemmers ten opzichte van de vorige Europese verkiezingen steeg zelfs.

3 juni 2009

Twee SP Kamerleden op pad in Weert

SP Kamerleden Fons Luijben en Paul Lempens gaan vandaag met andere Weerter SP'ers langs de deuren in de wijk Groenewoud. Ze bellen aan om een praatje te maken met de mensen, dat nog één keer in het teken zal staan van de Europese verkiezingen morgen.

30 mei 2009

Mag ik u een sponsje van de SP aanbieden mevrouw?

SPonsjes uitdelenMet een warm zomers zonnetje aan de hemel stond de SP vandaag op de Weerter weekmarkt om campagne te voeren voor de Europese verkiezingen aanstaande woensdag. Veel mensen zijn terecht niet geïnteresseerd in Brussel. ‘daar komt toch niks goeds vanaf’ was een veel gehoorde klacht. Dat vindt de SP ook. Alle reden voor de SP om dat aan de mensen te vertellen en ze over te halen om toch op de enige linkse eurokritische partij te stemmen.

29 mei 2009

Buurten in de buurt in Keent

Buurten in de buurt in KeentOver enkele dagen vinden de verkiezingen voor het Europees parlement plaats. De verkiezingen zijn niet bepaald populair. En misschien wel terecht, want veel mensen zijn de bemoeizucht uit Brussel beu. Dat bleek gisteren ook wel in Keent waar de SP langs de deuren ging om te praten met de mensen. De SP knoopte gesprekjes aan over Europa en legde daarin uit dat ze de enige partij is die én links is, én kritisch op Brussel.

6 mei 2009

61,6% van Nederland wil minder Brussel

Plekke!Vier jaar geleden stemde 61,6% van de mensen tegen de Europese grondwet. De meesten van die mensen zijn, net als de SP, vóór Europese samenwerking. Maar ze zijn het er niet mee eens hoe ‘Brussel’ pakweg de laatste twintig jaar te werk gaat.