61,6% van Nederland wil minder Brussel

6 mei 2009

61,6% van Nederland wil minder Brussel

Plekke!Vier jaar geleden stemde 61,6% van de mensen tegen de Europese grondwet. De meesten van die mensen zijn, net als de SP, vóór Europese samenwerking. Maar ze zijn het er niet mee eens hoe ‘Brussel’ pakweg de laatste twintig jaar te werk gaat.

Europa, de Europese Unie, Brussel: het is er, het wil van alles, het doet van alles, het vraagt van alles, het regelt van alles, het gebiedt en verbiedt van alles – maar waarom, en hoe dat ‘van alles’ in ons leven uitwerkt, dát weet je meestal niet. En dat geeft heel veel mensen een vervelend gevoel. Waar Europese samenwerking ons allemaal een plezierig en zeker gevoel zou moeten geven, is vaak het tegendeel waar. Liever een beetje mìnder Brussel en wat meer eigen baas over de dingen die voor ons belangrijk zijn, denken veel mensen. De SP is het met die mensen er eens.

Met die boodschap gaat de SP de verkiezingen in. En om dat kracht bij te zetten werd ’61,6% van Nederland wil minder Brussel’ de afgelopen week op de nog maagdelijke verkiezingsborden geplakt.

Plekke! Plekke!