Stramproyenaren blij met actie bushalte SP

1 november 2017

Stramproyenaren blij met actie bushalte SP

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

Eind vorige week stonden enkele SP'ers in alle vroegte bij de bushalte aan de Julianastraat in Stramproy om goed nieuws te brengen. Er komen meer fietsenrekken bij de bushalte en  waarschijnlijk komt er ook een groter bushokje.

SP bestuurslid Ibrahim Doslu: De bushalte wordt veel gebruikt door jongeren die naar school gaan. Ze stallen hun fiets bij de halte en gaan met de bus naar school in Weert of van daar uit via het treinstation verder. Er zijn te weinig fietsenstallingen maar dat aantal wordt nu verdubbeld. Want ook Stramproy verdient net zoveel aandacht als Weert.

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

De SP stelde het gebrek aan fietsenstallingen en het te kleine bushokje namelijk in de gemeenteraad aan de orde. het College van Burgemeester en Wethouders gaat er in ieder geval voor zorgen dat er vijftig fietsenstallingen bijkomen en over een groter bushokje wordt nog gesproken.

'Ik ben blij dat er iets gebeurt want je kunt je fiets hier nooit kwijt. En als de bus naar Weert komt is het hokje altijd propvol. Als het regent is dat afzien en dan moet de inter nog komen! aldus een reizigster.'