Weert zet in op twee sporen

25 februari 2014

Weert zet in op twee sporen

Enige tijd geleden leek er een ´strijd´ gaande tussen voorstanders van een trein vanuit Weert naar België en een stoptrein tussen Weert en Roermond om welke van de twee nu het belangrijkste was en de meeste inzet verdiende.

Een onnodige discussie wat mij betreft omdat beiden even belangrijk zijn, ze versterken elkaar. De SP vroeg dan ook nadat de gemeente zich overduidelijk sterk had gemaakt voor de trein naar Antwerpen of ze zich net zo inzet voor de stoptrein naar Roermond.

In een antwoord zegt de gemeente het volgende. ‘De gemeenteraden van Midden Limburg en de provincie hebben al een financiële bijdrage geleverd aan de mogelijke totstandkoming van een stoptreindienst tussen Weert en Roermond. Ambtelijk werken de gemeenten gezamenlijk verder aan onderzoeken naar twee stations in Leudal en een spoorverbinding voor personen tussen Weert en Antwerpen. Beide projecten versterken elkaar.´

Kijk, het enige juiste antwoord. Prima wat mij betreft en de discussie over of de één of de ander belangrijker is gesloten. Weert zet in op twee sporen!