Risse bekrachtigd samenwerking met PSW

22 december 2016

Risse bekrachtigd samenwerking met PSW

Foto: onbekend / onbekend

Sociale werkvoorziening De Rissen en Pedagogisch Sociaal Werk (PSW), beiden uit Weert, hebben vandaag hun samenwerking officieel vastgelegd. Dat gebeurde onder toeziend oog van  wethouder Paul Sterk. Het proefproject dat zorg en werk met elkaar verbindt is daarmee een vaste samenwerking geworden.

Het project ‘Focus op Werk’ startte in 2014 en laat cliënten van PSW onder begeleiding van Risse-medewerkers werkervaring opdoen. Dit project is erg succesvol en kreeg eerder al een subsidie van de gemeente als ‘doorbraakproject’ in zorg en werk.

De doorbraakprojecten moeten ervoor zorgen dat de zorg beter wordt en dichter bij de mensen komt. Mensen die dagelijks in de zorg werken hebben de beste ideeën en kijken door regeltjes en budgetten heen. De nadruk ligt overigens niet alleen op zorg, ook op werk en alle andere taken die vanuit de landelijke overheid in de laatste jaren naar de gemeente zijn gegaan.

Ook De Risse profiteert. Door regeltjes vanuit Den Haag mogen er geen nieuwe mensen bijkomen in de sociale werkvoorziening. Om ook in de toekomst een gezond bedrijf te blijven dat het beste biedt voor kwetsbare medewerkers is samenwerking nodig.

‘Pas geleden ging de fusie tussen Risse en Westrom niet door. Dinsdagmorgen stonden we als SP  aan de poort bij De Risse om de mensen uit te leggen dat dit wat ons betreft niet het einde is maar een nieuw begin. En dat er nu nieuwe kansen voor samenwerking met andere organisaties komen. Vandaag zijn er handtekeningen gezet. Zo snel en daadkrachtig gaat dat dus met de SP in het bestuur!’