SP aan de poort bij de Risse

20 december 2016

SP aan de poort bij de Risse

Foto: Ibrahim Doslu / SP Weert

Dinsdag in alle vroegte stonden leden van de Weerter SP-afdeling bij de poorten van de Risse aan de Risseweg in Weert. Het doel van deze actie was om de medewerkers van Risse te informeren over de afgeketste fusie tussen Risse en Westrom. De SP kan zich voorstellen dat er ongerustheid over de toekomst is. Daarom werden er pamfletten uitgedeeld en af en toe een praatje gemaakt.

De SP in Weert is altijd kritisch geweest over de fusie tussen Risse en Westrom. De afgelopen twintig jaar is er in Weert hard gewerkt om van de Risse een sterke werkvoorziening te maken. Volgens de SP zou een fusie alleen door mogen gaan als de medewerkers van de Risse er beter van zouden worden. Het werd de SP in de laatste maanden echter steeds duidelijker dat dit niet ging lukken.

Nu de fusie niet door gaat, vindt de SP het belangrijk dat de Risse naar andere samenwerkingsmogelijkheden gaat kijken, met het doel om de best mogelijke werkvoorziening voor de mensen van de Risse te behouden.

Foto: Ibrahim Doslu / SP Weert

De SP ziet het stoppen van de fusie tussen de Risse en de Westrom niet als het einde, maar als een nieuw begin. De SP in Weert geeft aan dat zij de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houdt en bij elke ontwikkeling kijkt of dit in het belang is van de mensen van de Risse en de inwoners van Weert, Nederweert en Cranendonck. En dat wilden de soaislisten vanmorgen ook de mensen laten weten.

Ondanks het vroege tijdstip en de kou reageerden de mensen van De Risse enthousiast op de rode jassen aan de poort!