h

Klachten stromen opnieuw binnen [UPDATE]

20 januari 2015

Klachten stromen opnieuw binnen [UPDATE]

Binnen 24 uur heeft de SP inmiddels bijna twintig nieuwe klachten via haar meldpunt leidingwater ontvangen. De partij wil echter benadrukken dat de klachten ook aan WML gemeld moeten worden, de SP kan de storingen niet oplossen.

SP’er Jeroen Goubet: ‘Het lijkt erop dat sommige mensen in de veronderstelling zijn dat wij als SP rechtstreeks in contact staan met WML of zelfs opdracht aan monteurs kunnen geven om reparaties uit te voeren. Dat is niet
zo. We begrijpen dat veel mensen in een hele vervelende situatie zitten en erg gefrustreerd zijn omdat er bijvoorbeeld al twee dagen geen water uit de kraan komt. Maar wij kunnen helaas niet helpen. Ons doel is om klachten te verzamelen, voor reparaties moet men echt bij WML zijn.’

De teller staat met de nieuwe meldingen erbij inmiddels ruim boven de zestig. De recente meldingen komen grotendeels uit de omgeving van de lekken in Groenewoud. Maar ook vanuit de wijken Graswinkel en Leuken komen er klachten over lage waterdruk.

Zoveelste gesprongen leiding toont fundamenteel probleem aan

UPDATE: Naar aanleiding van berichtgeving in Dagblad De Limburger vanmorgen (woensdag 21 januari) en het 6e waterlek in korte tijd heeft de SP contact opgenomen met de gemeente Weert. WML stelt een vergunningsaanvraag bij de gemeente te hebben lopen voor vervanging van het waterleidingnet in Groenwoud. Volgens de gemeente klopt dit niet. De gemeente is ‘not amused’ en zal met een reactie komen.

SP bestuurslid Nico van den Bent: ‘De gemeente zegt dus geen aanvraag binnen te hebben maar desalniettemin in het verleden, en ook nu, wanneer zulke aanvragen binnen komen ‘altijd zeer welwillend te zijn’ met het verlenen daarvan.’

Ook geruchten dat de gemeente toestemming moet verlenen om bij calamiteiten te gaan graven kloppen niet. In het geval van een waterlek, gaslek, stroomstoring of wat dan ook hebben netbeheerders altijd toestemming om direct te graven.

U bent hier