Zoveelste gesprongen leiding toont fundamenteel probleem aan [UPDATE]

19 januari 2015

Zoveelste gesprongen leiding toont fundamenteel probleem aan [UPDATE]

Na enkele maanden zonder incidenten was het in het afgelopen weekend weer raak. In de nacht van zaterdag op zondag sprong er een waterleiding in de wijk Leuken. Het is opnieuw een bevestiging dat er iets fundamenteel niet goed is met het waterleidingnet in Weert.

Afgelopen zomer startte de SP een meldpunt waar mensen klachten naar aanleiding van gesprongen waterleidingen konden melden. Nadat de incidenten in het najaar af leken te nemen is de SP aan de slag gegaan met het opstellen van een rapport. Daarvoor wordt niet alleen het meldpunt als bron gebruikt maar ook gesprekken met een werknemer van WML en eigen onderzoek door de partij. Het rapport is bijna af.

SP fractievoorzitter Jeroen Goubet: ‘Het is een flink rapport geworden waarin wij denken dat we de vinger op de juiste zere plek leggen. Maar voordat we met onze conclusies naar buiten komen willen we alles eerst goed toetsen. En ook dit waterlek willen we nog even bekijken. We verwachten na de carnaval het rapport te kunnen presenteren aan WML en aan de gemeente.

Een datum voor de presentatie en overhandiging zal binnenkort geprikt worden.

UPDATE: Inmiddels zijn er in de wijk Groenewoud vandaag ook twee leidingen gesprongen. De SP heeft daarom haar klachtenmeldpunt heropend.

Foto's van het zoveelste incident in De Ruyterstraat in Leuken

SP start meldpunt waterleidingen