SP ´ers langs de deuren met petitie St. Joseflaan

20 oktober 2014

SP ´ers langs de deuren met petitie St. Joseflaan

Vijf SP´ers belden vanavond huis aan huis aan in de Weerter wijk Keent. Vorige week startte een groep bezorgde ouders van leerlingen van de brede school Markeent een petitie om aandacht de vragen voor de verkeersveiligheid rond de school. De SP wil een steentje bijdragen door mensen aan de deur te vragen om de petitie te ondertekenen.

Onder de naam ´STOP! St Joseflaan racebaan´ worden door de ouders handtekeningen verzameld. Zij willen een oplossing voor het te hard rijden op de St Joseflaan. Oversteken via het zebrapad vóór de school is levensgevaarlijk. Hun actie kreeg de laatste dagen al veel aandacht via social media en in de pers. Vandaag openden ze ook een facebookpagina.

De SP steunt het initiatief en bezocht daarom vanavond de buurt Parkhof in de wijk Keent om naast een praatje te maken met de mensen ook aandacht te vragen voor de petitie. Onder de SP´ers waren onder andere oud-raadslid Jan Tak en bestuurslid Hennie Beliën.

Beliën: ‘De SP is nooit gelukkig geweest met een school op de plek waar ze nu gebouwd is. En 85% van de buurtbewoners ook niet zo bleek al uit een peiling die we in 2003 hielden. Één van de argumenten was dat een school langs een drukke vijftig kilometerweg als de St Joseflaan op een onveilige plek ligt. De politiek heeft het er destijds toch doorgedrukt, tegen de zin van de wijk en de SP. Wij vinden dat de politiek daarom nu ook met een oplossing voor deze ouders en kinderen moet komen.

De SP gaat de komende weken nog één of twee keer met handtekeningenlijsten de buurt in. De handtekeningen zullen uiteindelijk overgedragen worden aan ´STOP! St Joseflaan racebaan´

De facebookpagina van ´STOP! St Joseflaan racebaan´

Opinie artikel door Jeroen Goubet De St Josef racebaan