SP informeert Vrouwenhof over ventilatiepeiling

12 november 2011

SP informeert Vrouwenhof over ventilatiepeiling

De wijk Vrouwenhof in aanbouwVorige maand heeft de SP in de nieuwe buurt Vrouwenhof op Leuken een huis-aan-huis peiling gedaan. Dit naar aanleiding van enkele klachten over de ventilatiemogelijkheden en vochtproblemen in een deel van de woningen op Vrouwenhof. Deze week heeft de partij de bewoners geïnformeerd over de tussenstand.

De SP is nog bezig met het verwerken van de resultaten. Jeroen Goubet: "In de maand november zullen we de mensen die problemen ondervinden en hen die samen met anderen willen werken aan een oplossing, bijeenroepen. Hierbij worden ook de Stichting Huurdersbelangen, Buurtvereniging en Wijkraad uitgenodigd. We bespreken dan ook de wensen en mogelijkheden voor een aanpak van de problemen."

De problemen concentreren zich vooral in de huurwoningen. Met name gaat het over vocht en schimmel op de badkamer en gebrekkige
ventilatiemogelijkheden. Er is een duidelijk verband zichtbaar tussen de tevredenheid over het ventilatiesysteem en het hebben van gezondheidsklachten. Ongeveer 20 reageerders ervaren problemen en willen samen met anderen werken aan een oplossing.

Het rapport dat de SP maakte naar aanleiding van de uitslag van de peiling (PDF)
SP peilt Vrouwenhof over ventilatie nieuwbouw
SP start peiling naar klachten over nieuwbouwwoningen Vrouwenhof