SP start peiling naar klachten over nieuwbouwwoningen Vrouwenhof

10 september 2011

SP start peiling naar klachten over nieuwbouwwoningen Vrouwenhof

De wijk Vrouwenhof in aanbouwDe SP is een peiling gestart in de nieuwe wijk vrouwenhof in Leuken nadat ze via haar hulpdienst klachten over de woningen binnen kreeg. Die gaan met name over het ventilatiesysteem in de huizen.

De huizen zijn zoals veel nieuwbouwwoningen uitgerust met een ventilatiesysteem dat voor luchtverversing en lagere stookkosten moet zorgen. Maar enkele bewoners klagen erover dat het systeem voor onvoldoende verse lucht zorgt wat zelfs tot schimmel in huis leidt. Daarbij kunnen er in sommige huizen schijnbaar geen ramen open.

De SP wil weten hoe groot de klachten zijn en is daarom in de gehele nieuwbouwwijk een enquête gestart. ‘Afhankelijk van de uitslag van deze peiling kunnen we gezamenlijk maatregelen vragen zodat de klachten verminderen in de toekomst’ aldus SP’er Paul Lempens aan de bewoners. De SP vraagt specifiek of dat de problemen tot gezondheidsklachten leiden. Een vragenformulier wordt huis-aan-huis verspreidt. Dit formulier kan ook via deze website ingevuld worden.

De wijkraad is op de hoogte gesteld van het initiatief en ook de pas opgerichte buurtvereniging in de wijk helpt actief mee.

Het formulier kan hier ingevuld worden