Verplaatsing bushalte College stapje dichterbij

27 september 2011

Verplaatsing bushalte College stapje dichterbij

Het college van burgemeester en wethouders van Cranendonck steunt de lokale partij Cranendonck Actief! in de wens om buslijn 173 te verplaatsen naar een route die dichter langs de Weerter school het College loopt.

Verantwoordelijk wethouder Manders van verkeer nam tijdens de Cranendonckse raadsvergadering op 13 september een voorstel (motie) over om zich in te zetten voor verplaatsing door de buslijn.

De exploitatie van de buslijnen, waaronder deze, in Zuid-Oost Brabant valt onder verantwoordelijkheid van de SRE, (Samenwerkingsverband Regio Eindhoven). De gemeente Cranendonck maakt deel uit van het SRE. Uiteraard hebben de colleges van Burgemeester en Wethouders van de deelnemende gemeenten aan het SRE inspraak waardoor de wens voor verplaatsing van de bushalte nu ook door bestuurders binnen het SRE kenbaar gemaakt kan worden.

De SP in Weert is blij met deze belangrijke stap omdat de meeste invloed die het verplaatsen van de buslijn mogelijk kan maken bij de Cranendonckse politiek ligt.

Cranendonckse politiek breekt een lans voor verleggen bushalte College