Gemeente luistert naar klachten geluidsoverlast bewoners Boshoven

17 september 2010

Gemeente luistert naar klachten geluidsoverlast bewoners Boshoven

Het rapport over de geluidsoverlast in Oda wordt aangeboden aan wethouder Kirkels.Het comité geluidsoverlast Oda heeft wethouders Kirkels en Coolen donderdagavond een rapport over de geluidsoverlast in de wijk Boshoven aangeboden. De bewoners langs Eindhovenseweg en Ringbaan Noord willen maatregelen tegen de geluidsoverlast van het verkeer over deze wegen. Ze vonden een gewillig oor bij de Weerter wethouders; binnen twee maanden komt er een overleg met de gemeente met een reactie op het rapport en een voorlopig plan van aanpak.

In buurthuis 't Kwintet kregen de wethouders ten overstaan van ongeveer 40 buurtbewoners 211 handtekeningen van bewoners aangeboden. 94% van de bewoners ondersteunen daarmee het comité. Inmiddels hebben ook de buurten Hushoven en Suffolkweg zich aangesloten bij de actie.

Een woordvoerder van het bewonerscomité: “De avond verliep boven verwachting goed. We zijn dik tevreden. Er was een goede opkomst. De
wethouders waren open en luisterden naar ons. Wel gaven ze ook heel duidelijk aan dat alles geld kost en dat de gemeenteraad daarover gaat.” Het comité zal zich daarom binnenkort ook richten tot de leden van de gemeenteraad.

De geluidsoverlast wordt op een ludieke manier duidelijk gemaakt.
De geluidsoverlast wordt op een ludieke manier duidelijk gemaakt

Het comité geluidsoverlast Oda.
Het comité geluidsoverlast Oda

Het rapport (PDF)