Gemeente gaat fietspad Graafschap Hornelaan opknappen

3 september 2010

Gemeente gaat fietspad Graafschap Hornelaan opknappen

Onlangs kreeg de SP van enkele medewerkers van sociale werkvoorziening De Risse klachten over de staat van de fietspaden langs de Graafschap Hornelaan. De paden liggen er slecht bij. Boomwortels hebben de bestrating omhoog gedrukt wat vervelend en zelfs gevaarlijk is voor fietsers. De gemeente gaat de fietspaden nu versneld opknappen.

Begin augustus stuurden medewerkers van De Risse een brief naar de gemeente waarin ze oproepen om de paden op te knappen. Ook de SP stuurde een brief met vragen aan het college.

De gemeente zegt in een antwoord dat ze ook vindt dat de fietspaden duidelijk een opknapbeurt nodig hebben en gaat dit nu versneld doen.

SP fractievoorzitter Herman Beuvens; ‘Omdat er onder het fietspad nog aan leidingen en kabels gewerkt moet worden zal de gemeente na die werkzaamheden het pad zo snel mogelijk opknappen. Het werk aan die leidingen moet door anderen gedaan worden. Het wachten is nu daarop want je gaat natuurlijk niet eerst het fietspad opknappen om daarna weer de zaak open te breken om aan de leidingen te werken,’ aldus Beuvens.

De verwachting is dat het fietspad begin volgens jaar opgeknapt kan worden.

Actie Risse-medewerkers voor aanpakken fietspad Graafschap Hornelaan