Stadhuistrein dendert door!

2 mei 2010

Stadhuistrein dendert door!

SP fractievoorzitter Herman Beuvens op het braakliggende terrein bij de Stadsbrug waar, zo denkt de SP, prima het stadhuis gebouwd kan wordenDinsdagavond 27 april was de eerste vergadering van de nieuwe gemeenteraad. Behalve de verkiezing van de nieuwe wethouders, werden vooraf enkele besluiten genomen die niet konden wachten.

Een van die besluiten betrof de aankoop van enkele woningen in de Wilhelminastraat voor de bouw van het nieuwe stadhuis.

Dit agendapunt was voor de SP en D66 aanleiding om nog eens, via een motie, te vragen te onderzoeken (en niet meer dan dat) hoeveel nou een nieuw gemeentehuis met parkeervoorziening in Centrum Noord bij de Stadsbrug zou kosten.

Volgens een ruwe schatting van de SP kan dat daar tot enkele miljoenen euro’s goedkoper dan aan de locatie Wilhelminasingel. Fractievoorzitter Herman Beuvens: 'De andere partijen in de raad, VVD, CDA, Weert Lokaal en PvdA, wilden kennelijk niet het risico lopen dat wij gelijk zouden kunnen hebben en dat we inderdaad miljoenen euro’s op het nieuwe stadhuis kunnen besparen. Dat gezichtsverlies wilde men niet riskeren en dus dendert de stadhuistrein met onverminderde snelheid voort op weg naar een financiële ramp!'

SP wil onderzoek stadhuis op Centrum-Noord