Gesprek met ondernemingsraad De Risse

12 september 2011

Gesprek met ondernemingsraad De Risse

Vorige week heeft een delegatie van de SP gesproken met de ondernemingsraad van SW-bedrijf De Risse. Dit naar aanleiding van een perspublicatie over vragen die de SP in de gemeenteraad van Weert heeft gesteld.

SP-raadslid Paul Lempens en SP-bestuurslid Hennie Belien hebben het gesprek met de delegatie van de ondernemingsraad als nuttig ervaren. Lempens: "Ondanks dat de OR het niet eens is met de aanpak van de vermeende misstanden, voornamelijk vanwege de rollen van SP en OR die verschillen, is duidelijk geworden hoe een en ander precies is gelopen. We blijven het daarover niet eens, maar delen de zorg voor de medewerkers van de sociale werkvoorziening." Ook deelt men de zorgen over de landelijke bezuinigingen op o.a. de sociale werkvoorziening. De twee partijen hebben afgesproken mekaar op de hoogte te houden.

De SP had verzocht om een gesprek, omdat de ondernemingsraad de officiele vertegenwoordiger van werknemers in het bedrijf is. In het verleden was er geen communicatie vanuit de vorige ondernemingsraad met de SP.? eide partijen vinden het goed dat de communicatie nu is hersteld.