'SP in Weert krijgt economisch gezicht'

24 augustus 2011

'SP in Weert krijgt economisch gezicht'

Met het vertrek van Jan Tak (71) uit de SP-fractie van deWeerter gemeenteraad ontstaat er plek voor econoom Bert Peterse (28), werkzaam als ambtenaar bij de gemeente Peel en Maas. Peterse is woonachtig in de Weerter wijk Boshoven en stond bij de gemeenteraadsverkiezingen op plek vijf van de kieslijst.

Een artikel uit Dagblad de Limburger van woensdag, 24 augustus 2011

De geboren Nijmegenaar studeerde Economie aan de Radboud Universiteit en houdt zich in Peel en Maas onder meer bezig met innovatieprojecten. Hij zal dan ook vooral op economisch terrein de fractie versterken. "Hiervoor zat niemand van ons in de commissie Economische Zaken. Sowieso is het goed - gezien de crisis en de zware tijden - dat we proberen een alternatief te bieden voor de mensen die het niet al te goed hebben."

Peterse vervangt per 21 september de 71-jarige Tak, die zich 'om privéredenen gedwongen ziet andere prioriteiten te leggen'. Tak vertegenwoordigde de SP sinds 2002 in de Weerter raad. Het is de tweede wisseling van de wacht binnen de SP-fractie in Weert in korte tijd. SP-fractievoorzitter Herman Beuvens (72) stopte eerder dit jaar om gezondheidsredenen en werd toen vervangen door de 25-jarige Jeroen Goubet.