De ontdekking van Centrum Noord

5 april 2011

De ontdekking van Centrum Noord

De woningen op Centrum Noord waren tot maandagavond onontgonnen gebied voor de SP. De meeste woningen zijn dure vrijstaande woningen aan de Odamolenstraat, Keurmeesterlaan, Schoutlaan, Schansmeesterlaan, Rentmeesterlaan en de Suffolkweg. Geen echte SP-buurt, maar we kwamen toch enkele SP-stemmers tegen. Zowieso nam bijna iedereen de folder met Emile Roemer aan en wenste men ons veel succes. Dat betekent dat ook hier de SP op sympathie kan rekenen.

Hele grote problemen werden door bewoners niet gemeld. Het onderhoud van groen en stoepen kan beter, en de verkeersdoorstroming op de Ringbaan Noord moet beter. De nieuwe rotonde aan de Eindhovenseweg lost die problemen niet op, volgens enkele bewoners. Dat sterkte de SP in haar kritiek op de plannen, daar kunnen we in de raad wat mee.

Een geslaagd uurtje in een buurtje, derhalve. Ook op Centrum Noord weten de mensen nu dat de SP naar hen luistert, ook als er geen verkiezingen zijn!