Als je echt luistert naar mekaar, dan hoor je zoveel meer

6 april 2011

Als je echt luistert naar mekaar, dan hoor je zoveel meer

Gisteren in de commissie de opzet van een onderzoek naar een beter subsidiebeleid voor welzijnsorganisaties. Kortgezegd gaat men met verenigingen bekijken hoe de subsidies met minder bureaucratie kunnen worden verstrekt. 'Bottom up' heet dat dan. Maar er stond wel dat er 10% aan bezuinigingen moet worden bereikt. Dat is mede op voorstel van de SP, D66 en CDA nu uit het voorstel gehaald. Ik heb gepleit voor scenario's waar de raad uit kan kiezen; 'als we het zo doen dan levert dat dit op en heeft dat deze en die maatschappelijke effecten'. De wethouder nam mijn voorstel over.
Ook is afgesproken dat er een tussenstap komt om voordat er met de verenigingen wordt gepraat met de raadsleden te kunnen spreken over w?t er wordt voorgelegd. Dit om problemen als in het verleden met 'interactief beleid' te voorkomen. D66 verwoordde het goed, heb ik me bij aangesloten. Voor de raadsvergadering wordt het voorstel op deze punten aangepast.

En zo wordt er dus af en toe wel degelijk geluisterd. Zo krijg je betere voorstellen, en dat is weer beter voor de stad!