Beschouwingen: de SP is VOOR alle moties

11 november 2005

Beschouwingen: de SP is VOOR alle moties

Tijdens de begrotingsbehandeling in de gemeenteraad werden 34 moties en amendementen door de fracties ingediend. Enkele daarvan werden aangehouden, ingetrokken of door het College van B&W overgenomen. De SP stemde VOOR alle ingediende moties en amendementen en leverde daarmee een constructieve bijdrage aan het debat.

Voor een uitgebreid verslag kijk je op www.weert.sp.nl

De SP stemde tegen de begroting als geheel. Alhoewel onze inbreng dit keer de nadruk legde op veel positieve zaken, en er voor het eerst ook daadwerkelijke verbeteringen in onze richting kunnen worden gemeld, kan het beleid dat in de afgelopen drie en een half jaar door deze coalitie is gevoerd niet op onze instemming rekenen. Onze kritiek van de afgelopen jaren blijft nog fier overeind. Een coalitie die er niet in slaagt om de kloof met burgers te overbruggen, die de democratische legitimiteit van wijkraden niet promoot, in plaats van de woningnood op te lossen betaalbare en goede woningen sloopt, bezuinigt op essentiële sociale voorzieningen maar wel met veel personeel inzet op versterkte economische groei die ten koste gaat van onze natuur, die haar verantwoordelijkheid niet neemt voor het mondiale klimaatbeleid, die geen prestaties eist van de sociale werkvoorziening, niet inzet op openbaar vervoer, een brede school neerzet op een plek die niet wordt gedragen door de wijk, de buitenkant laat voorgaan op de inhoud en kwaliteit en bovendien bij een begroting vooral naar de cijfers in plaats van naar de mensen kijkt, zo een coalitie is geen SP-coalitie.