Bouwen Gebouwen Berouwen

29 januari 2020

Bouwen Gebouwen Berouwen

Schaamteloos, hoe de Weerter Gemeenteraad over een toekomstig bouwplan aan de stadsbrug hun tijd verspilt over hoe de gebouwen er uit moeten komen te zien. Blijkbaar is men het er al wel mee eens dat het exclusieve koopappartementen moeten worden in plaats van sociale huurwoningen of huizen die voor de middenhuur in aanmerking komen. Of prachtige koopappartementen voor starters en wellicht zelfs wel een WOZOCO waar een partner samen met zijn of haar zorgbehoeftige partner ook dáár samen kunnen blijven.

Nee, de Gemeenteraad buitelt liever over elkaar heen over de schoonheid van de buitenkant. Wederom gaat het over stenen en niet over mensen, en hoe ze kapitaalkrachtige Eindhovenaren naar Weert kunnen lokken zodat de A2 tenminste écht vol gaat lopen. Naar onze mening worden hele groepen vergeten zoals de jongeren, de ouderen, de middenhuurders én de starters op de woningmarkt.

Wij zouden wel eens een onafhankelijk feiten onderzoek willen inzien wat de werkelijke vraag naar woningen in Weert binnen Weert nu is.

Nico van den Bent Afdelingssecretaris van de SP-Afdeling in Weert

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.