Nieuwe ledendag in de Tweede kamer , Weerter SP-Lid doet verslag...

15 november 2017

Nieuwe ledendag in de Tweede kamer , Weerter SP-Lid doet verslag...

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

Vandaag ontving de SP een verslag van een Weerter SP-lid die samen met zijn vrouw die óók SP-Lid is, had deelgenomen aan de nieuwe-ledendag op het binnenhof. Erg leuk en mooi om te lezen hoe die dag is ervaren. We mochten dit samen met de foto's plaatsten op deze pagina wat we uiteraard graag doen .

Rondleiding Binnenhof SP NIEUWE LEDEN BIJEENKOMST 4 november 2017

Afgelopen zaterdag waren we uitgenodigd voor een bijeenkomst voor nieuwe SP leden

Jeetje wat was het druk! Een enorme opkomst van mensen die het ook ANDERS willen!!

Uit alle lagen van de bevolking kwamen mensen die net als wij toch zoeken naar een politieke maar vooral een toegankelijke partij die WIL luisteren naar ons.

Als eerste werden we ontvangen met een lekkere kop koffie en kon je even de sfeer proeven in zo een parlementsgebouw.  Toch indrukwekkend.  Ik was erg benieuwd naar de rondleiding door het Binnenhof in eerste instantie.  Maar in het eerste deel van de ochtend gingen wij naar een bespreekruimte waar we konden mee debatteren.  Ik wilde eerst eigenlijk alleen maar luisteren. Maar al snel ging ik mee in de discussie over de bejaardenzorg waar ik echt boos over kan zijn hoe dit nu wordt gedaan. . En stond versteld van de betrokkenheid van de SP bij de woonschade in Groningen door de gaswinning.  Toch ver van mijn bed als Limburger, maar al gauw voelde ik me betrokken bij het leed en kon me de onmacht voorstellen waar je je in begeeft als je woning onherstelbare scheuren heeft en de kapitale kosten die dan gewoon bij de huiseigenaren zelf wordt neergelegd.

Na de lunch een bijzondere rondleiding door de mooiste vertrekken van het Binnenhof.  Ook in de handelingenkamer geweest wat gewoon iets weg heeft van een Harry Potter scene. Dit vond ik persoonlijk het mooiste vertrek.   Maar vervolgens valt ook op hoe mooi en respectvol het oude deel met het nieuwe deel is gekoppeld. En als afsluiting een mooie uitleg in de 2e kamer.  Zeer bijzonder.

Mijn korte gesprek met Emile en andere politici van de SP was een eyeopener, hoe toegankelijk deze partij is.  Geen fratsen of hordes lijfwachten en politie, gewoon normaal.  Praten met elkaar over politiek en hoe wij dingen zien, hoe wij denken dat het beter kan.  Absoluut een topdag!

Foto: Roy Truijen