Nationaal Zorgfonds dit weekend richting de 145.000 steunbetuigingen (Update: maandag stond de teller dus op 147.000 !! )

17 september 2016

Foto: Nico van den Bent

Ook vandaag ging het actiecomité de stad in om aan voorbijgangers op de markt hun steunbetuiging te vragen voor één Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico.

Gelukkig waren veel bezoekers van de markt het helemaal met ons eens en vulden graag hun naam in op de lijsten.

Foto: Nico van den Bent

Onder hen bijvoorbeeld een Fysiotherapeut, die vertelde me dat zijn werktijd zodanig is ingedeeld dat hij per half uur een patiënt kan helpen INCLUSIEF de benodigde door de zorgverzekeraars vereiste administratie.Iets wat totaal onhaalbaar is en hij vind dat de patiënt/cliënt voorop staat, wat tot gevolg heeft dat hij de administratie dan maar in eigen tijd doet, edelmoedig van hem natuurlijk maar volstrekt uit ballans, want blijkbaar is hier de zorgverzekeraar de proffesionals die ons moeten genezen extra werkdruk aan het opleggen wat misschien uiteindelijk leidt tot stress, burn out of nog erger fouten tijdens de behandeling.

Er waren ook erg veel Vlaamse Limburgers in de stad, en die verzuchtte "Bij ons is dat gelukkig NOG goed geregeld" en die wensten ons succes bij de actie.

Maar ook waren er wel kritsche opmerkingen zoals ; Er bestaat het risico dat als de eigen bijdrage verdwijnt mensen onnodig naar de huisarts toe gaat, om vervolgens zelf aan te geven ...O nee die valt niet onder het eigen risico....en vervolgens te melden dat inderdaad het eigen risico veel te hoog is, na een leuk gesprek heeft hij nog niet zijn steun betuigd maar met het boekje in de hand ging hij zich er wel over beraden... dus feitelijk een erg succesvol gesprek.

Leuk om te melden is dat we er sinds vandaag weer een SP-Lid bij hebben, want zoals hij zegt "Jullie zijn dr altijd, over een paar maanden komt de rest ook, maar die komen niet luisteren nee die komen je wat op de mouw spelden en jullie luisteren tenminste en dat jaar in, jaar uit. Als je wat te vragen hebt moet je bij die kale met dat kuifje zijn op de zaterdagochtend op de markt" kijk das nou es leuk om te horen, en hier doen we het voor, gewoon om er te zijn voor een ander en er samen wat moois van maken ..

nog niet de mogelijkheid gehad je steun te betuigen ga dan naar :  https://nationaalzorgfonds.nl/