Kleur je Afdeling "ROOD"

4 oktober 2015

Kleur je Afdeling "ROOD"

Foto: Nico van den Bent

Vandaag zondag 4 oktober 2015, vertrok ik samen met Bert Peterse onze afdelings-voorzitter in alle vroegte met de trein richting Amersfoort. Daar zouden we alle informatie gaan halen op welke wijze je als afdeling een ROOD-groep kunt opzetten.

Omdat we inmiddels al sinds mei een actieve ROOD-groep hebben in Weert zou het kunnen gaan om de fijnslijperij en de details. Aangekomen in Amersfoort bij het SP-Partijbereau "De Moed" eerst een begonnen met een lekker kopje koffie en om 11 uur was de aftrap van de dag.

Na een korte inleiding van Merel Stoop de voorzitster van ROOD, werden we toegesproken door niemand anders dan Feitelijk het eerste ROOD-Lid, namelijk Jan Marijnissen onze Partij-Voorzitter. Toen hij in de 70-er jaren begon met de SP was hij namelijk nog jonger dan 28, hij was zelfs al SP-Raadslid op zijn 23, het jongste raadslid van Nederland toendertijd. In die tijd bestond ROOD nog helemaal niet, NU gelukkig wel ! De uitspraak van Jan die is blijven hangen is,

"Wie de jeugd heeft, heeft het heden "

Na een paar andere sperkers van ROOD hebben we de Actie "Kleur je Afdeling ROOD ! " op geheel passende wijze gestart van het dak van "De Moed" met het afsteken van rode fakkels.

S'middags bestond het programma uit het maken van een plan. Maar NIET voordat ik de andere afdelingen mocht toespreken met het enthousiastme over onze Weerter ROOD-Groep, ik ben ervan overtuigd dat mijn enthousiastme een hoop koudwatervrees bij sommigen wegnam.

Foto: Bert Peterse

Het was een geslaagde dag, leerzaam én gezellig..