Open brief aangaande beschuldiging

Open brief aangaande beschuldiging

Weert, 19 maart 2016

Geachte Partij voor Weert, geachte heer Smolenaers

´Voeële politiek’ hoor je Weertenaren wel eens zeggen als ze het hebben over de manier waarop politici elkaar bejegenen. Eigenlijk vind ik dat niet zo een leuk gezegde want het leidt af van de inhoud. Liever leg ik dingen uit of ga ik een discussie aan. Liever steek ik mijn energie in het vooruit helpen van Weert voor Weert.

Bij persoonlijk gerichte beschuldigingen heb ik echter geen keus dan erop in te gaan en mijzelf te verdedigen. Uw partij heeft er bij monde van de heer Smolenaers herhaaldelijk voor gekozen mij persoonlijk te beschuldigen. Het meest expliciet gebeurde dit tijdens een vandaag gepubliceerd interview met de heer Smolenaers op de website actueel-nieuws-weert.nl (1) over het feit dat uw partij mij geblokkeerd heeft binnen het sociale mediakanaal Facebook. Tijdens het interview zegt hij citaat; ‘Als ze dat beweren dan liegen ze dat ze barsten,’ einde citaat.

Ik wil u er andermaal op wijzen dat ik - net zoals de heer Smolenaers dat zegt de doen- veel waarde hecht aan transparantie. Ik verdedig of bekritiseer regelmatig zaken via sociale mediakanalen omdat ik vind dat dit ook een taak van een moderne volksvertegenwoordiger is. Ik krijg daarvoor waardering en ook kritiek. Want sommige mensen vinden het niet leuk om tegengesproken te worden. Door mij te blokkeren op sociale media kiest uw partij er voor om zulke kritiek uit de weg te gaan. Dat is niet transparant, zeker niet voor een politieke partij en al helemaal niet als de heer Smolenaers daar zelf herhaaldelijk een punt van maakt.

Vandaar ook dat ik mijn beklag via deze open brief kenbaar maak, via sociale media kan ik dat niet aan uw adres.

Bijgevoegd (2) vindt u een zojuist gemaakte schermafbeelding van de Facebookpagina van de Partij voor Weert. In de bovenbalk ziet u dat ik ingelogd ben onder mijn eigen naam. Aan het nieuwsbericht van de Partij voor Weert dat nota bene over censuur gaat ziet u dat ik daarop niet kan reageren. Dit betekend dat ik geblokkeerd ben.

Of uw partij deze blokkade al dan alsnog niet opheft, dat is uw eigen keuze. Ik verzoek u echter uw beschuldigingen gericht tegen mijn persoon zeker wel te staken. Zoals ik al aangaf, eigenlijk is het zonde dat ik erop in moet gaan maar ik hecht er waarde aan mijn naam te verdedigen.

Indien u ervoor kiest om uw beschuldigingen niet te staken dan overweeg ik op persoonlijke titel aangifte bij de politie wegens belediging (3).

Met vriendelijke groet,

Jeroen Goubet

(2) Schermafbeelding  van de facebookpagina van de Partij voor Weert dd. 19 maart 2016, zie bijlage