Plannen bij de buren...

24 juni 2016

Plannen bij de buren...

De gemeente Nederweert reageert verheugd op de mogelijke komst van de Action in het centrum. Daarvoor moet eerst het centrumplan worden goedgekeurd, waarna Jan Linders naar een andere locatie kan verhuizen. De reactie van de gemeente is opvallend. Nederweert vond eerder dat de gemeente Weert bij de plannen voor het winkelcentrum Leuken beter naar de regionale effecten had moeten kijken.

De Action heeft een filiaal in Weert en dat is voor de inwoners van de kern van Nederweert het dichtstbijzijnde. Als er een Action in Nederweert komt, zullen inwoners eerder naar dat filiaal gaan. Gevolg zou kunnen zijn dat ze andere winkels in Weert ook niet bezoeken. Kortom, je zou een regionaal effect kunnen verwachten.

Als het gemeentebestuur van Nederweert vindt dat de gemeente Weert bij het winkelcentrum Leuken vanwege regionale effecten dit beter had moeten onderzoeken, dan geldt dat ook voor Nederweert zelf. De gemeente stuurt aan Weert zelfs een zienswijze over het winkelcentrum Leuken.

Als men consequent is vraagt Nederweert wat Weert van deze ontwikkelingen vindt, of men trekt de zienswijze over het winkelcentrum Leuken in. Anders komt het in mijn ogen over als het toepassen van de regels en uitleg enkel in eigen belang.