SP'ers bespreken verkiezingsprogramma

5 oktober 2009

SP'ers bespreken verkiezingsprogramma

Ledenbespreking in 't KwintetIn voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar hebben SP’ers vanavond hun eerste indrukken en opmerkingen op het verkiezingsprogramma gegeven. Dat gebeurde tijdens een ledenbijeenkomst in ‘t Kwintet. Alle reacties, opmerkingen, verbeteringen, enzovoorts van de leden waren welkom.

SP afdelingsvoorzitter en gemeenteraadslid Jeroen Goubet: ‘We zijn klaar voor de verkiezingen. We hebben de afgelopen maanden een uitstekende kandidatenlijst op kunnen stellen, een programma geschreven waar we vanavond over gepraat hebben, maar vooral omdat de leden er klaar voor zijn en er zin in hebben.'

De SP’ers vonden dat er goed werk is geleverd. Er ligt een goed programma op tafel, maar waar nog het een en ander aan verbeterd kan worden. Alle leden hebben binnen de SP recht om bijvoorbeeld over een verkiezingsprogramma mee te praten.

‘Het was een leuke discussie. Er waren algemene opmerkingen, hier en daar is de tekst verduidelijkt en zijn voorstellen verbeterd. Door het meedenken van de leden wordt het programma nog beter. Tegelijkertijd overdrijven we de waarde van zo’n verkiezingsprogramma niet. Bij andere partijen staan er altijd mooie beloftes in, maar die beloftes worden niet waargemaakt en de tekst is vaak na een paar maanden alweer achterhaald. Daarom hebben we een beknopt programma gemaakt met alleen speerpunten. Het zijn maar een stuk of tien pagina’s. Het zal losjes dienen als leidraad voor de komende vier jaar,’ aldus Goubet.

Het programma en de kandidatenlijst worden definitief vastgesteld tijdens een ledenvergadering op 16 november aanstaande. Zo hebben ook hier, net als over alle andere belangrijke onderwerpen, de SP-leden het laatste woord.

Ledenvergadering: ertegenaan in 2009!