Ledenvergadering: ertegenaan in 2009!

8 januari 2009

Ledenvergadering: ertegenaan in 2009!

Jaarlijkse algemene ledenvergadering van de SP afdeling WeertRuim twintig SP’ers kwamen gisteren bij elkaar voor de jaarlijkse algemene ledenvergadering. Aan het begin van het jaar wordt er altijd teruggekeken op het afgelopen jaar en vooruitgekeken naar het komende. En het afdelingsbestuur wordt (her)kozen.

Na een welkomstwoord in 't Morregat door afdelingsvoorzitter Jeroen Goubet werd hij geïnterviewd door Riya Geboers in een terugblik naar 2008. Wat waren de hoogtepunten waar we trots op kunnen zijn, en wat kan er in het komende jaar beter. Deze opzet pakte goed uit, het is tenslotte leuker om naar een gesprek dan naar een opgelezen verhaal te luisteren.

Riya Geboers interviewd Jeroen Goubet...
Riya Geboers interviewt Jeroen Goubet

...over de SP in het afgelopen jaar
over de SP in het afgelopen jaar

Zo'n 20 leden uit Weert en Cranendonck waren naar 't Morregat gekomen

Hierna deed penningmeester Henny Schappin verslag van de afdelingsfinanciën. Deze werden door de leden goedgekeurd.

Vervolgens werd het afdelingsbestuur gekozen. De leden stemden unamiem in met het voorgedragen bestuur. Jeroen Goubet blijft afdelingsvoorzitter, Paul Lempens organisatiesecretaris en Henny Schappin penningmeester. Ook blijft Lin Franssen aanspreekpunt voor de leden, en Hennie Beliën tot slot vertegenwoordigd de ledenwerkgroep in buurgemeente Cranendonck.
Helaas werd er afscheid genomen van Riya Geboers, zij stelde zich niet herkiesbaar. Eerder vorig jaar werd er al afscheid genomen van Ger Schappin en Faisal Nasser, ook zij keren niet terug in het nieuwe bestuur.

Een bloemetje voor Riya

Na een korte pauze werd er uitgebreid met de leden gesproken over de doelen voor het komende jaar, en ook over 2010 wanneer er weer gemeenteraadsverkiezingen zijn. Natuurlijk is het moeilijk om concrete plannen voor het komende jaar te maken, want acties moeten vaak onverwachts gevoerd worden.

Wat wel gepland kan worden is de aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen. Want daar komt toch wel wat bij kijken. Onder de leden moeten kandidaat raadsleden gezocht en benaderd worden. Daar moet je al ruim van tevoren mee beginnen want kandidaat raadsleden worden bij de SP stevig geschoold om goed voorbereid de raad in te gaan. Vervolgens wordt er een kandidatenlijst en een verkiezingsprogramma gemaakt, dat door de ledenvergadering eind dit jaar vastgesteld moet worden. En natuurlijk wordt er ook al nagedacht over de verkiezingscampagne.

Genoeg te doen dus in het komende jaar. Maar met goede vooruitzichten en de bereidwilligheid van velen om mee te helpen moet dat helemaal goed komen, zo concludeerden de leden tenslotte.

Paul Lempens discussieert met de leden over de doelen voor 2009

ledenvergadering 2009