SP WEERT ONDERZOEKT STANKOVERLAST

26 mei 2020

SP WEERT ONDERZOEKT STANKOVERLAST

Nadat de SP verschillende meldingen heeft ontvangen over de stankoverlast in de wijken Leuken en Groenewoud, gaan wij dit verder onderzoeken. Komende dagen gaan SP'ers de wijk in om flyers te verspreiden en roepen inwoners op om hun klacht te melden op het meldpunt.

In de wijken Groenewoud en Leuken hebben verschillende mensen melding gedaan van stankoverlast. Nadat er contact is opgenomen met de leden van de SP in deze wijken om verder te informeren over de overlast, heeft de Weerter SP besloten het onderzoek uit te breiden. Omliggende inwoners ontvangen deze week een flyer in de brievenbus met daarin een oproep om hun verhaal met de SP te delen.

Nico van den Bent namens de SP: 'In deze tijd zijn we allemaal vaker thuis en door het weer zitten we steeds vaker buiten. Dan kan het zijn dat je meer last hebt van stankoverlast. Het kan natuurlijk verschillende redenen hebben, zoals de kippenboeren op het platteland of de eierenhandel op Leuken Noord. Dat kunnen we nu niet uitsluiten. Maar wat de reden ook is, het kan niet zo zijn dat mensen die in hun eigen tuin willen genieten, last hebben van uitstoot van bedrijven'.

Inwoners die geen flyer ontvangen en wel last hebben van stank, kunnen ook een melding doen op het meldpunt van de Weerter SP. Het meldpunt is hier te vinden.