Nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd

30 maart 2018

Nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd

Foto: Sjoerd van Hoof / www.weertdegekste.nl

Gisterenavond werd de nieuwe Weerter gemeenteraad geïnstalleerd. Namens de SP nemen de huidige raadsleden Jeroen Goubet en Karin Duijsters opnieuw zitting. Ze werden beiden met voorkeursstemmen gekozen.

Afgelopen dinsdag namen raadsleden die niet meer terugkeren afscheid. En vanwege de flink veranderde samenstelling van de raad waren dat er nogal wat. De één gebruikte de gelegenheid om met weemoed afscheid te nemen, de ander om het op een humoristische wijze en een beetje plagend naar de nieuwe gemeenteraad te doen. Vooral raadslid Zincken deed het leuk en had voor ieder lid van de oude raad een ‘advies’ klaar, of was het soms meer een kleine sneer?.

Foto: Sjoerd van Hoof / www.weertdegekste.nl

Opvallend waren de vele complimenten voor de SP. Dat raakte een gevoelige snaar want de partij verloor fors tijdens de verkiezingen.

Bij veel afscheid nemende raadsleden horen natuurlijk ook veel nieuwe gezichten in de nieuwe raad. Wat opviel was dat vooral voor Weert Lokaal vele jonge raadsleden gekozen zijn.

Goubet gaf aan dat de SP de komende vier jaren met frisse moed verder gaat om Weert socialer te maken.