Ook als er geen verkiezingen zijn

18 maart 2017

Ook als er geen verkiezingen zijn

Foto: Nelleke Snijders

Ondanks de regen heeft de SP in Weert vandaag haar gezicht laten zien op de jaarlijkse paardenmarkt. Door dat slechte weer waren er aanzienlijk minder bezoekers bij ‘goed weer’ edities. Toch weerhield dat de vrijwilligers van de SP niet om het gesprek met de bezoekers aan te gaan over de uitslag van de verkiezingen.

Foto: Nelleke Snijders

De SP’ers maakten een praatje en vroegen mensen of ze afgelopen woensdag naar de stembus zijn geweest. Veel gehoorde reactie was dat we te laat waren. Andere mensen konden het wel waarderen en gaven als reactie dat de SP er ook is als er geen verkiezingen zijn.

Foto: Nelleke Snijders

Het slechte weer maakte dat mensen niet geneigd waren voor een uitgebreid gesprek. Toch hebben de SP’ers verschillende SP-stemmers op deze manier persoonlijk kunnen bedanken. Op 15 maart stemden 1 miljoen mensen op de SP en de partij blijft zich inzetten voor betaalbare zorg zonder marktwerking, meer vaste banen en AOW op 65 jaar.

Foto: Nelleke Snijders

De SP wil het komende jaar met 1 miljoen mensen spreken. Over hoe samen de wijk, het dorp of de stad en Nederland kunnen verbeteren.