SP wil af van hondenbelasting

24 november 2016

SP wil af van hondenbelasting

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

De SP heeft gisterenavond een rapport overhandigd aan Wethouder van Eersel met daarin voorstellen om de hondenbelasting af te schaffen. De hondenbelasting is een erg onduidelijke belasting die niet gebruikt wordt voor hondenvoorzieningen. Daarnaast bestaat er veel ergernis over de controles aan de deur op het hebben van een hond en door die controles is het innen van hondenbelasting erg duur. De SP wil er vanaf.

En dat is niet voor het eerst. In 2014 diende de SP een voorstel in om de hondenbelasting af te schaffen. Alleen de SP zelf steunde dat voorstel in de gemeenteraad.

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

Er is dus nog werk aan de winkel om ook andere partijen ervan te overtuigen dat we van de hondenbelasting af moeten.

'Met ons rapport gaan we de discussie aanzwengelen. In het rapport hebben we uitgebreid uitgelegd waarom we er vanaf willen en een vijftal ideeën uitgewerkt hoe we dat kunnen betalen. We hopen dat daar een voorstel uitkomt, bijvoorbeeld als we eind volgend jaar de gemeentebegroting voor 2018 op gaan stellen,' aldus SP fractievoorzitter Jeroen Goubet.

Foto: Jeroen Goubet / SP Weert