Wieërter Vasteloavundj Collectief kan weer droog bouwen!

22 september 2016

Wieërter Vasteloavundj Collectief kan weer droog bouwen!

Foto: Jeroen Goubet / SP Weert

Op de loods aan de Dr. Schaepmansstraat waar diverse Weerter verenigingen hun praalwagens bouwen zit een nieuw dak. De SP vroeg in februari aandacht voor hun huisvestingsprobleem

SP commissielid Nico van den Bent brak in februari een lans voor de bouwers. 'Zo zie je maar, als je actie voert en je stem laat horen zijn er echt dingen mogelijk en kun je veel bereiken. Hopelijk wordt in de loods aan de Dr scheapmanstraat de wagen van 2017 gebouwd die met de "Gouwe Rog" naar huis toe gaat !!!'

Ook het Wieërter Vastelaovundj Collectief (VWC) is blij.

"Na deze ingreep is er weer toekomst voor de verenigingen in deze loods, hierdoor kunnen wij ook onderdak gaan bieden aan de spullen van V.v Vérkuskop, zij waren op zoek naar een nieuw onderdak door de wagens! Daarnaast hebben we samen met de Brandweer Weert en  Gemeente Weert goede afspraken kunnen maken over de invulling van het buitenterrein, zodat alle partijen hier gebruik van kunnen blijven maken.Wij zijn trots op deze eerste resultaten die voortkomen door de samenwerking van diverse vastelaovendj verenigingen." Aldus het bestuur van WVC.

Alaaf. En voor nu eerst een mooie kermis gewenst !!