SP vraagt omwonenden geluidsscherm Boshoven om effect

21 mei 2016

SP vraagt omwonenden geluidsscherm Boshoven om effect

Foto: Bert Peterse / SP Weert

In 2010 heeft de SP een buurtonderzoek uitgevoerd naar de geluidsoverlast. Hieruit bleek dat de helft van de bewoners in de Weerter wijk Boshoven die langs de Eindhovenseweg of Ringbaan Noord wonen ervaart geluidsoverlast van deze wegen. Hierop is uiteindelijk besloten een geluidsscherm langs de Ringbaan Noord te plaatsen en geen doorsteek in de geluidswal te maken ter hoogte van de Maessenburg.

De aanleg van de turborotonde en tunnel heeft er toe geleid dat bewoners wilden dat de oversteek bij de Gouverneurlaan open moest blijven. Inmiddels zijn de werkzaamheden al een tijdje afgerond en is naast de aanleg van een geluidsscherm ook het openbaar groen aangepakt.

Nu dit alles klaar is, wil de SP graag weten wat de buurt van dit alles vindt en of het aan de verwachtingen voldoet. Hierop heeft de SP vandaag een enquête onder de buurtbewoners verspreid. OOk zal de partij komende week de enquête huis aan huis ophalen.

Foto: Bert Peterse / SP Weert

Afhankelijk van de reacties en resultaten wil de partij een avond organiseren om met buurtbewoners te praten over de resultaten en wat we daar samen mee kunnen doen.