WML informeert Groenewoud tijdens inloopavond

11 februari 2015

WML informeert Groenewoud tijdens inloopavond

Bewoners van de wijk Groenewoud werden gisteravond door de Waterleiding Maatschappij Limburg in het buurtschaphuis geïnformeerd over de problemen met de waterleidingen in hun wijk. En nog belangrijker, wat gaat WML doen om de problemen op te lossen?

SP fractievoorzitter Jeroen Goubet en commissielid Nico van den Bent namen een kijkje en werden net als de bewoners uitgebreid te woord gestaan.

Foto: Nico van den Bent
De SP’ers waren erg tevreden over de opzet van de avond en de uitleg die WML gaf. ‘Aan de hand van een filmpje werden de plannen voor het vervangen van de leidingen toegelicht en ook waren er grote kaarten opgehangen zodat buurtbewoners konden zien waar gewerkt gaat worden en wat daar gaat gebeuren, ’ aldus Nico van de Bent.

Jeroen Goubet. ‘Goed om te zien dat WML zich bewust is van het probleem en aan de slag gaat met vervangen. Ik kan al verklappen dat dit ook een belangrijke aanbeveling is in het rapport dat wij binnenkort zullen gaan presenteren. WML staat er trouwens voor open dat we met dat rapport komen en toonde zich meteen bereid om het netjes in ontvangst te komen nemen’.

WML voert het tempo op als het om het vervangen van oude leidingen gaat. In Weert zijn dit jaar diverse wijken aan de beurt. Naast Groenewoud is dat een groot deel van Keent waar men toevallig vandaag is begonnen, de straat de Biest en een stuk van de Kazernelaan. Om maar enkele voorbeelden te noemen.

Het SP-rapport ‘Lek; waarom springen de leidingen in Weert’ zal na de carnaval aangeboden worden. De SP opende eerder dit jaar en in de zomer van het vorige jaar een meldpunt naar aanleiding van de vele springende waterleidingen.

Filmpje van WML over het vervangen van oude leidingen

Blog van Nico van den Bent: Werk in de duisternis