SP en VVD stellen wederom vragen over Stationsplein

4 februari 2015

SP en VVD stellen wederom vragen over Stationsplein

De raadsleden Karin Duijsters (SP) en Joey Engelen (VVD) stelden vandaag wederom vragen over het Stationsplein. De perikelen spelen als sinds oktober en de aandachtspunten zoals de verlichting bij- en markering van fietsstallingen zijn tot op heden nog niet uitgevoerd ondanks toezeggingen. Er is al uitvoerig gesproken over dit plein.

Tijdens de vorige informatiebijeenkomst van 14 januari is de toezegging gedaan dat een er een zes tal punten vóór 31 januari afgerond zou zijn. De raadsleden hebben geconstateerd dat de beloofde aandachtspunten tot op heden niet zijn uitgevoerd.

Duijsters (SP): ‘We vragen de verantwoordelijk wethouder Litjens om de beloftes van realisatie alsnog zo snel mogelijk na te komen. De problemen rondom het station moeten nu écht opgelost worden.’

Engelen (VVD): ‘We zien wel verbeteringen maar dit gebeurt mondjesmaat. De verkeerslichten zijn aangepast maar de onduidelijkheid over bijvoorbeeld het parkeren heerst er nog steeds. Een aantal zaken worden in maart uitgevoerd door de aannemer.’

De SP houdt de zaak sinds vorig jaar scherp in de gaten:

Januari: Verbeterpunten Stationsplein overtuigen nog niet

December: VVD en SP gaan chaos rond station met projectleider bekijken