Sinterklaas en ipads op de markt

2 december 2014

Sinterklaas en ipads op de markt

S int, P iet en de SP waren zaterdag in de stad en de mensen hebben nog geloof in alledrie. Wederom was de SP te vinden op de Weerter weekmarkt om een praatje te maken en de nieuwste ZO-krant uit te delen.

‘Het is altijd leuk en gezellig om onder de mensen te zijn maar helaas hoor je ook wel eens minder leuke verhalen.’ aldus SP bestuurslid en commissielid Nico van den Bent. ‘We spraken een man die 46 jaar bij Philips in Maarheeze heeft gewerkt en nu ontslagen wordt op zijn 62e. Hij moet op zoek naar een nieuwe baan’

Er kwamen vragen over de aanschaf van i-pads voor raadsleden door de gemeente. Veel mensen hadden vanuit de media de toevoeging dat er door de aanschaf papierloos gewerkt gaat worden (wat een enorme kostenbesparing aan kopietjes gaat opleveren) niet meegekregen. Daardoor ontstond er meer begrip meer begrip. Ook door het feit dat de i-pads dankzij de SP niet in eigendom maar in bruikleen van de raadsleden komen en dat alle overige kosten voor de raadsleden zelf zijn was iets dat veel mensen niet wisten.

‘Er waren ook mensen die het nog steeds geen goede beslissing vonden, maar dat mag. We proberen het als SP in ieder geval uit te leggen,' aldus Van den Bent.

Een opmerkelijke gebeurtenis vlak voor aanvang van de marktactie. Een oudere vrouw moest te hulp geschoten worden. Ze was gevallen op straat, had haar neus gebroken, verwondingen door haar bril en gebruikte bloedverdunners. Na 112 gebeld te hebben werd de dame op verzoek van de hulpdienst zelf per auto naar de spoedeisende hulp gebracht. Er waren op dat moment namelijk geen ambulances in Weert aanwezig en de vrouw had anders minstens een half uur moeten wachten op vervoer naar het ziekenhuis. Daar aangekomen kon ze gelukkig meteen geholpen worden. Een praktijkvoorbeeld waarom de spoedeisende hulp in Weert niet mag verdwijnen!

Kritisch publiek op de markt