Kritisch publiek op de markt

8 november 2014

Kritisch publiek op de markt

Veel mensen zijn erg benieuwd naar de opstelling van de SP aanstaande woensdag tijdens het debat over de begroting van de gemeente Weert. In de begroting worden enkele vervelende keuzes gemaakt en de mensen in de stad wilden graag weten hoe de SP erin staat nu de partij mee bestuurd.

‘Mensen maken zich zorgen en volgen ons kritisch. Kan die SP wel waar maken wat ze zegt? Wij zijn daar blij mee, het houdt ons scherp. Sterker nog, wij zoeken die discussie zelfs op door ons regelmatig te laten zien op straat,’ aldus SP bestuurslid Nico van den Bent.

Maar kritiek hoeft niet altijd terecht te zijn. De SP werd aangesproken door een mevrouw die beweerde ‘het vreemd te vinden als jullie woensdag vóór de begroting gaan stemmen omdat jullie in het verleden altijd tegen waren.’ Dat klopt gewoon niet. De SP heeft in het verleden meerdere malen vóór de begroting gestemd. In de discussie die volgde kwam de aap uit de mouw. De vrouw bleek zelf raadslid te zijn geweest voor een andere partij.

‘Dat van die begroting had ze dus moeten weten. Voor de rest hebben we weer leuke gesprekjes gevoerd met mensen en krantjes uitgedeeld. Ook werden er weer een paar goede suggesties gedaan over waar de politiek of de SP in het bijzonder eens aandacht aan moet schenken. Daar kunnen we mee aan de slag,‘ aldus Van den Bent.