Leden spreken over kandidatenlijst en programma Provinciale Staten

8 oktober 2014

Leden spreken over kandidatenlijst en programma Provinciale Staten

Zo’n twintig Weerter SP’ers spraken gisteravond over het Limburgse verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen in maart volgend jaar.

De Weerter SP’ers vinden dat er nog geschaafd moet worden aan het programma. Ook over de kandidatenlijst was er discussie die voortgzet zal worden tijdens een regioconferentie op 1 november. Tijdens die regioconferentie in Roermond gaan afgevaardigden van alle Limburgse SP-afdelingen met elkaar in gesprek over het programma en de lijst.

De afgevaardigden vertegenwoordigen hun afdeling en kunnen naar voren brengen wat er besproken is tijdens de ledenvergadering. Iedere afdeling mag per vijftig leden één afgevaardigde sturen. De SP afdeling Weert mag met vijf mensen sterk naar Roermond die gisteren door de ledenvergadering gekozen werden.

De leden spraken gisteren ook nog over een plan om de Weerter afdeling  in de komende jaren verder te versterken. Nu de SP Weert meebestuurd in het college van Burgemeester en Wethouders mag de basis als actieve partij tussen de mensen niet vergeten worden. Integendeel. Er werden duidelijke doelen gesteld voor 2018 zoals nog actiever worden in de buurten en dorpen van Weert en een zelfstandige SP afdeling in de gemeente Cranendonck. De leden stemden in met het afdelingsplan.

De SP is een democratische partij waarin leden altijd het laaste woord hebben. Over belangrijke onderwerpen zoals verkiezingsprogramma’s en kandidatenlijsten worden altijd ledenvergaderingen georganiseerd. Nieuwe leden mogen ook meteen meebeslissen en introducees zijn welkom maar hebben zolang ze geen lid zijn geen stemrecht. Door lid te worden kun je dus meteen meebeslissen over de koers van de SP.