SP krant vindt gretig aftrek op Braderie Weert

6 juli 2014

SP krant vindt gretig aftrek op Braderie Weert

De SP afdeling Weert gaat alle inwoners van Weert informeren over de collegedeelname van deze partij in Weert. Gedurende de zomermaanden verspreidt de partij deze krant huis aan huis in de wijken en dorpen van Weert. Daarnaast bezoekt de partij iedere week een andere wijk om daar persoonlijk de krant uit te reiken. Tijdens de braderie zijn de eerste exemplaren van de krant aan bezoekers van het centrum uitgedeeld.

Bert PeterseAfdelingsvoorzitter Bert Peterse: “Het is voor de eerste keer dat de SP deelneemt aan een college van Burgemeester en Wethouders in Weert. Wij leggen graag verantwoording af over de zaken die we in het coalitieprogramma met Weert Lokaal en de VVD hebben afgesproken. Ook zijn we trots op onze wethouder Paul Sterk. Hij heeft met het zorgdossier een zware en moeilijke portefeuille. De gemeente staat voor  belangrijke keuzes op het gebied van zorg.”

De partij gaat de krant huis aan huis verspreiden. Peterse: “Onze leden gaan deze zomer de krant in de wijken en dorpen van Weert verspreiden. Daarnaast gaan we iedere week in een andere wijk bij mensen persoonlijk aanbellen om de krant af te geven en het gesprek met de mensen aan te gaan. De lange zomeravonden zijn daar ideaal voor.”

De krant van de SP afdeling Weert had de primeur op de
braderie. Peterse: “Tijdens de braderie hebben we de eerste exemplaren uitgedeeld. We hebben gemerkt dat veel mensen nieuwsgierig zijn naar wat we als SP nou allemaal doen in Weert. Het thema zorg houdt bovendien veel mensen bezig. De krant vond dan ook gretig aftrek tijdens de braderie.”