gemeente bindt in; tekenen voor Weerter spoedzorg nu ook in stadhuis

26 juni 2014

gemeente bindt in; tekenen voor Weerter spoedzorg nu ook in stadhuis

Sinds woensdagmorgen kunnen alle bezoekers van het stadhuis in Weert de petitie voor het open houden van de spoedzorg tekenen. Links naast de ontvangstbalie staat een tafel waar getekend kan worden. De actie loopt tot 1 juli, dus ook komend weekend tijdens de open dagen.

Aanvankelijk werd het verzoek van het overigens politiek neutrale actiecomité door een ambtenarenwerkgroep meerdere malen afgewezen. Terwijl er in het coalitieakkoord is afgesproken dat de gemeente er alles aan zal doen om de spoedzorg in het Weerter ziekenhuis open te houden.

De SP heeft dit niet over haar kant laten gaan.

Fractievoorzitter Jeroen Goubet. ´Het heeft bij het comité nogal wat kwaad bloed gezet dat de gemeente en dan met name een ´stuurgroep opening stadhuis´ zoveel weerstand heeft geboden tegen dit spontane initiatief vanuit de samenleving. Op voortouw van de SP en andere partijen was er zo´n beetje de gehele gemeenteraad én de wethouders voor nodig om het af te dwingen. In Nederweert was een tafeltje met tekenlijsten zo geregeld. Dan schaam je je toch?’

De handtekeningen, nu al meer dan 10.000, worden in juli worden aangeboden aan Tweede Kamerleden. Tot op heden heeft nog maar één Kamerlid (SP, Henk van Gerven) concreet toegezegd naar Weert te komen.

Actie vóór spoedeisende hulp groeit